.
Toyota Lexus EPC All Region دانلود
نکته: فنرهای شکسته سوپاپ و کاسه نمدهای میل سوپاپ معیوب بدون برداشتن سرسیلندر قابل تعویض هستند. برای انجام این عملیات معمولاً به دو ابزار ویژه و یک منبع هوای فشرده نیاز است، بنابراین این بخش را به دقت بخوانید. کمپرسور
فنری سوپاپ جهانی نوع شفت مورد نیاز برای جیب های فنر سوپاپ محکم این
وسیله نقلیه ممکن است در یاردهای اجاره ابزار آلت موجود نباشد،
بنابراین قبل از شروع کار، در دسترس بودن را بررسی کنید.
1 درپوش سوپاپ را بردارید (به بخش 4 مراجعه کنید). به بخش 7 مراجعه کنید و زنجیر تایم را بردارید، سپس به بخش 8 مراجعه کنید و میل بادامک و بالابرها را از سرسیلندر خارج کنید.
2 شمع را از سیلندر که دارای قطعه معیوب است خارج کنید. اگر تمام مهر و موم های ساقه سوپاپ در حال تعویض هستند، تمام شمع ها باید جدا شوند.
3
میل لنگ را بچرخانید تا پیستون در سیلندر آسیب دیده در نقطه مرگ بالا
(TDC) در حرکت تراکم قرار گیرد (برای دستورالعمل ها به بخش 3 مراجعه کنید).
اگر تمام کاسه نمدهای میل سوپاپ را تعویض می کنید، با سیلندر شماره یک شروع کنید و هر بار روی سوپاپ ها یک سیلندر کار کنید. به دنبال ترتیب شلیک از سیلندر به سیلندر حرکت کنید (به مشخصات فهرست شده در ابتدای این فصل مراجعه کنید).
ولوو پنج ماژول کنترل الکترونیکی استفاده می شود. ماژول سیستم مدیریت موتور (EMS)، ماژول کلاستر ابزار (ICM)، واحد کنترل الکترونیکی خودرو (VECU)،
Volvo PTT 2022
Transmission Electronic Control Unit (TECU) و Gear Selector Electronic Control Unit (GSECU) را دانلود کرد.
این
ماژول ها با هم کار می کنند و از طریق خط داده سریال پرسرعت J1939 برای
کنترل انواع عملکردهای موتور و کابین خودرو ارتباط برقرار می کنند. ماژول
سیستم مدیریت موتور (EMS) زمان بندی و تحویل سوخت، عملکرد فن، عملکردهای
حفاظتی موتور، عملکرد ترمز موتور، سوپاپ EGR و نازل توربوشارژر را کنترل می
کند. واحد کنترل
الکترونیکی خودرو (VECU) عملکردهای کروز کنترل، کنترل های رله لوازم جانبی و
عملکردهای خاموش شدن در حالت آماده به کار را کنترل می کند. ماژول خوشه ابزار (ICM) در درجه اول پارامترهای عملیاتی را نمایش می دهد و آنها را به ECU های دیگر منتقل می کند.
همه قابلیت برقراری ارتباط از طریق خطوط داده با سرعت معمولی J1587 در درجه اول برای برنامه نویسی، تشخیص و گزارش داده را دارند. این راهنمای کامل راهنمای حسگرهای موتور Volvo VT است
دانلود نرم افزار تشخیصی Volvo PTT 2022
سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (ECT)
سنسور دمای مایع خنک کننده موتور در جلوی موتور قرار دارد. سنسور دمای بالای مایع خنککننده را نشان میدهد که ناشی از مشکلاتی مانند انسداد رادیاتور، خرابی ترموستات، بار سنگین، یا دمای بالای طراحی و عملکرد محیط است. این سنسور همچنین برای تقویت استارت سرد و برای درگیری کلاچ فن استفاده می شود.
سنسور فشار روغن موتور (EOP) سنسور
فشار روغن موتور شامل یک دیافراگم حساس به فشار و یک تقویت کننده الکتریکی است. فشار مکانیکی اعمال شده به دیافراگم باعث می شود دیافراگم منحرف شود و تقویت کننده سیگنال الکتریکی متناسب با انحراف تولید کند.
سنسور فشار روغن موتور روی مجموعه فیلتر روغن قرار دارد. این سنسور فشار روغن موتور را کنترل می کند تا در مورد خرابی سیستم روغن کاری هشدار دهد.
سنسور سطح روغن موتور (EOL) سنسور
سطح روغن موتور در تابه روغن قرار دارد.
سنسور دمای روغن موتور (EOT) سنسور
دمای روغن موتور ترمیستوری است که مقاومت آن برعکس دما متفاوت است. سنسور دارای ضریب دمایی منفی است، به این معنی که با افزایش دمای روغن موتور، مقاومت سنسور کاهش می یابد.
سنسور دمای روغن موتور در مخزن روغن قرار دارد.
سنسور دمای اگزوز (سنسورهای DPF) سنسور
دمای گاز اگزوز دمای گاز خروجی را برای محافظت از DPF و همچنین
کنترل بازسازی DPF تشخیص می دهد. سنسور یک سیگنال ولتاژ از واحد کنترل را تغییر می دهد. سیگنال اصلاح شده به عنوان دمای خروجی اگزوز در آن مکان خاص از اگزوز به واحد کنترل باز می گردد. سنسور از یک ترمیستور استفاده می کند که به تغییر دما حساس است.
سنسورهای دمای اگزوز در مجموعه DPF قرار دارند.
سنسور فشار سوخت سنسور فشار سوخت حاوی دیافراگمی است که فشار سوخت را تشخیص می دهد. تغییر فشار باعث خم شدن دیافراگم می شود و باعث ایجاد تنش یا کرنش در دیافراگم می شود. مقادیر مقاومت در سنسور متناسب با تنش اعمال شده به دیافراگم تغییر می کند و خروجی الکتریکی تولید می کند.
سنسور فشار سوخت در بالای محفظه فیلتر بنزین قرار دارد.
این یک دستورالعمل برای تعمیر سیستم انژکتور انژکتور میتسوبیشی Fuso Fighter 6M60 است.
[2018] دانلود و نصب نسخه Mitsubishi FUSO LinkOne EPC VM
یک انژکتور فشرده و کم مصرف با کنترل سلونوئید از نوع TWV (شیر دو طرفه) استفاده شده است.
شیر
برقی TWV (شیر دو طرفه) گذرگاه دهانه خروجی را باز و بسته می کند تا هم
فشار در محفظه کنترل و هم شروع و پایان تزریق را کنترل کند.
آ. بدون تزریق
هنگامی که هیچ جریانی به شیر برقی داده نمی شود، TWV (شیر برقی) توسط فنر به سمت پایین رانده می شود و دهانه خروجی بسته می شود. این فشار محفظه کنترل را که پیستون فرمان را به سمت پایین و فشاری که سوزن نازل را به سمت بالا می برد، برابر می کند. حالت عدم تزریق به این دلیل است که سوزن نازل به دلیل نیروی فنر نازل و تفاوت در مناطقی که فشار به آن اعمال می شود بسته می شود.
ب تزریق
هنگامی
که در ابتدا جریان به شیر برقی اعمال می شود، جذب شیر برقی TWV (شیر برقی)
را به سمت بالا می کشد و دهانه خروجی را باز می کند و اجازه می دهد سوخت
از محفظه کنترل خارج شود. پس از خروج سوخت، فشار در محفظه کنترل کاهش می یابد و پیستون فرمان به سمت بالا می کشد. این باعث می شود سوزن نازل بالا بیاید و تزریق شروع شود.
ج پایان تزریق
هنگامی که جریان به شیر برقی همچنان اعمال می شود، نازل به حداکثر افزایش خود می رسد، جایی که نرخ تزریق نیز در حداکثر سطح است. هنگامی که جریان به شیر برقی خاموش می شود، TWV (شیر برقی) سقوط می کند و روزنه را می بندد.
سپس
سوخت از طریق دهانه ورودی به محفظه کنترل جریان می یابد و فشار را افزایش
می دهد و باعث می شود سوزن نازل بلافاصله بسته شود و تزریق متوقف شود.
سنسور تشخیص سیلندر (سنسور TDC)
• سنسور تشخیص سیلندر از نوع MRE (عنصر مقاومت مغناطیسی) است. با عبور دندانه های سنسور تشخیص سیلندر از سنسور، مقاومت مغناطیسی در سنسور تغییر می کند. تغییر در ولتاژ تولید شده به یک پالس موج مستطیلی در مدار آی سی تبدیل می شود و این سیگنال به ECU موتور خروجی می شود. یک تپ اختر تشخیص سیلندر روی دنده میل بادامک موتور نصب شده است و سیگنال تشخیص سیلندر را ارسال می کند.
سیلندر شماره 1 در 78 درجه سانتیگراد از سیگنال مرجع شماره 1 TDC به دنبال پالس نامنظم قرار دارد. فاصله بین هر سیلندر یک درجه است.
سنسور دمای سوخت
سنسور دمای سوخت روی پمپ تغذیه نصب شده است. دمای سوخت را تشخیص می دهد و سیگنالی را به ECU موتور می فرستد. جزء تشخیص از یک ترمیستور استفاده می کند که در آن مقاومت داخلی با توجه به دما تغییر می کند. مشخصات دما در مقابل مقاومت در نمودار زیر نشان داده شده است.