Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

نحوه بازرسی پیستون برای موتور MTU 12-16v 4000

در اینجا یک دستورالعمل به شما نشان می دهد که چگونه پیستون را برای موتور MTU 12-16V 4000 بازرسی کنید.

مطالب مرتبط:

دانلود رایگان نرم افزار MTU DiaSys 2.73 2.72 Engine Diagnostic

ابزار تشخیصی MTU USB-to-CAN با MTU Diasys 2.73



مراحل:
لایه گرافیتی روی دامن پیستون نباید به طور مکانیکی برداشته شود یا با پاک کننده های قوی درمان شود!


رسوبات کربن روی تاج پیستون و شیارهای رینگ پیستون را با کربن زدا درمان کنید.
با برس زدن باقیمانده ها را از شیارهای تاج پیستون و رینگ پیستون جدا کنید.
توجه: فقط از یک برس نرم (مثلاً برس پرلون) برای جلوگیری از آسیب رساندن به سطح پیستون استفاده کنید.
پس از تمیز کردن، محفظه روغن و سوراخ های روغن را با هوای فشرده خارج کنید و تمیزی خاصی را بررسی کنید.



با استفاده از روش تست ترک سطحی با رنگ نافذ فلورسنت، پیستون را از نظر وجود ترک بررسی کنید. در صورت لزوم جایگزین کنید
شیارهای رینگ پیستون را به دقت بررسی کنید تا ترک داشته باشند.
بررسی دامن پیستون و زمین بالا
وضعیت سطح دامن پیستون را از نظر سایش، حفره و امتیاز بررسی کنید.
الگوی سایش دامن پیستون باید بیشتر سطح را بپوشاند زیرا نمرات اصطکاک باید به راحتی در این ناحیه قابل شناسایی باشد.
نکته: نمرات اصطکاک بر روی محیط، فرورفتگی های مصنوعی است که با روغن پر شده و منجر به روانکاری بهتر می شود.
1
در صورت فرسایش تماسی روی لبه پیستون، پیستون کامل را تعویض کنید.
در صورت موضعی بودن و تا شیار حلقه اول امتداد نمی یابد، خط خوردگی یا خراش روی زمین بالای پیستون را بردارید.
در صورتی که آسیب دیدگی گسترده تر است، یعنی در صورتی که نقطه گذاری یا حفره تا اولین شیار حلقوی (پیکان) امتداد یابد، پیستون را تعویض کنید.
در صورت ساییدگی زیاد جلا بر روی دامن پیستون و نمره گذاری متمرکز، پیستون را تعویض کنید.
پیستون هایی را که دارای خراش های جزئی و موضعی روی دامن پیستون هستند، تعویض کنید.

بازرسی شیارهای رینگ پیستون
عرض شیار را با اندازه گیری های نهایی بررسی کنید.
نکته: همچنین می توان یک رینگ پیستون جدید (2) را در شیار وارد کرد و فاصله محوری را با گیج حسگر (1) اندازه گیری کرد.
اگر از مقادیر حدی مطابق
فهرست محدودیت‌های تحمل و سایش فراتر رفت، یا اندازه‌گیری‌ها زیر مقادیر حدی برای شیار رینگ کنترل روغن بود، پیستون را تعویض کنید.

بازرسی باس پین پیستون گیج
سوراخ را تنظیم کنید و سوراخ پین پیستون را اندازه بگیرید.
اگر از مقادیر حد مطابق فهرست محدودیت‌های تحمل و سایش فراتر رفت، پیستون‌ها را تعویض کنید.
سطوح لغزنده بوش برنزی را برای سایش و نمره گذاری بررسی کنید. در صورت لزوم پیستون را تعویض کنید.

بازرسی پین پیستون
با استفاده از روش تست ترک مغناطیسی و پودر مغناطیسی فلورسنت، پین پیستون را از نظر ترک بررسی کنید؛ در صورت تشخیص ترک، پین پیستون را جایگزین کنید.
آثار جزئی ساییدگی و خط خوردگی را با پولیش بردارید.
پین های پیستون را که دارای خراش، فرورفتگی و سایش شدید هستند، تعویض کنید.
قطر خارجی را با میکرومتر بیرونی اندازه گیری کنید و فاصله پین ​​را تعیین کنید - به
لیست محدودیت های تحمل و سایش مراجعه کنید.
اگر مقدار حد مجاز فراتر رفت، پین پیستون را تعویض کنید.

بازرسی رینگ های پیستون
رینگ های پیستون را در حین تعمیرات اساسی W6 تعویض کنید.
در صورت لزوم رینگ های پیستون را از بقایای احتراق تمیز کنید.
رینگ‌های پیستون با لبه‌های تیز، رینگ‌های پیستون با سوراخ و بریدگی و رینگ‌های پیستون را با سایش رینگ محوری در لبه پایینی رینگ جایگزین کنید.
وضعیت یا سایش لایه کروم (x) هنگام استفاده مجدد یا جایگزینی حلقه مستطیلی (1)، حلقه فشرده سازی صورت مخروطی (2) و حلقه DSF (3) یک عامل تعیین کننده است.
لایه کروم نباید علائمی از نمره گذاری، ترک یا تغییر رنگ حرارتی داشته باشد.

https://www.car-auto-repair.com