Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

راهنمای تست سرعت سفر بیل مکانیکی دوسان DX300LC

این دستورالعمل نحوه انجام تست سرعت سفر برای بیل مکانیکی Doosan DX300LC را به شما نشان می دهد.

مطالب مرتبط:

دانلود رایگان سیستم مانیتورینگ داده دوسان DMS-5 DMS-3

خدمات دانلود و نصب کاتالوگ قطعات Daios Doosan GPES 2017

راهنمای تعمیرات کارگاه بیل مکانیکی دوسان 2020 دانلود PDF



تست سرعت سفر و تعادل موتور سفر (انحراف فرمان) تست
سرعت

بیل مکانیکی را برای آزمایش سرعت سفر با گسترش تمام سیلندرهای هیدرولیک - بوم، بازو و سطل - به حالت کاملاً کشیده آماده کنید . پایین ترین قسمت اتصال سطل باید 0.3 - 0.5 متر باشد. (1' -2') از زمین. مسافت آزمایشی 20 متری (65'7-1/2") را با یک منطقه دویدن 3 - 5 متر (10' -15') و 3 - 5 متر (10' - 15' یا طولانی تر) مسافت تخلیه سرعت بیل مکانیکی را به جلو و عقب حرکت دهید تا مطمئن شوید که فرمان در مرکز قرار دارد و فریم های جانبی با مسیر آزمایشی موازی هستند . 65 دقیقه 7-1/2 اینچ). مقایسه نتایج اندازه‌گیری شده با استاندارد ماشین‌های جدید:






میز گردان را 180 درجه بچرخانید. هر دو آزمایش باید سه بار تکرار شوند. میانگین تمام نتایج برای به دست آوردن یک مقدار نهایی. انحراف سفر برای بررسی انحراف فرمان (تعادل موتور مسافرتی)، از یک نوار یا طناب بلند، یا لبه یک حاشیه جاده مستقیم بدون انحراف یا نشانگر دیگری استفاده کنید تا یکنواختی موتور مسافرتی طرف به طرف را بررسی کنید. فاصله انحراف همیشه باید در "خط پایان" 20 متر (65'7-1/2") اندازه گیری شود. آزمایش را به صورت معکوس تکرار کنید تا در هر دو جهت اندازه گیری شود، و نقطه شروع به خط پایان تبدیل شود و بالعکس. 5) مقدار بیشتری از انحراف با مجموعه کنترل سفر برای سرعت بالا مجاز است




 

https://doosan-excavator-repair.blogspot.com/2022/05/doosan-dx300lc-excavator-travel-speed.html

دستورالعمل سنسور Volvo VN، VHD V2 و VT Trucks 2007

این سند حسگرها را در کامیون های Volvo VN، VHD نسخه 2 و VT 2007 راهنمایی می کند.



مطالب مرتبط:


2022 Volvo PTT Premium Tech Tool PTT 2.8.120 & 2.7.116 دانلود

رایگان کاتالوگ قطعات EPC 2019 Volvo Impact 2021 دانلود رایگان

 

سنسورهای Volvo VN، VHD V2 و VT Trucks 2007:
سنسور
دمای هوای محیط سنسور دمای هوای محیط برای تشخیص دمای هوای بیرون استفاده می‌شود. سنسور یک سیگنال ولتاژ از ECM را تغییر می دهد. سیگنال اصلاح شده به عنوان دمای هوای محیط به ECM برمی گردد. این سنسور از یک ترمیستور استفاده می کند که به تغییر دما حساس است.


مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش می یابد.
سنسور دمای هوای محیط در جلوی خودرو قرار دارد.


سنسور فشار
محیطی (اتمسفر) سنسور فشار محیطی (اتمسفر) شامل یک دیافراگم حساس به فشار و یک تقویت کننده الکتریکی است. فشار مکانیکی اعمال شده به دیافراگم باعث می شود دیافراگم منحرف شود و تقویت کننده سیگنال الکتریکی متناسب با انحراف تولید کند.
سنسور فشار محیطی (اتمسفر) در ماژول سیستم مدیریت موتور (EMS) تعبیه شده است. دانلود راهنمای خدمات ولوو Impact 9116 EPC+2021


سنسور موقعیت میل بادامک سنسور موقعیت
میل بادامک (موقعیت موتور) در قسمت عقب روکش چرخ دنده زمان بندی در عقب موتور، نزدیک پایین درب سوپاپ قرار دارد. از القای مغناطیسی برای تولید سیگنال الکتریکی پالسی استفاده می کند. عبور هفت (7) ضربه زمان بر روی لبه دمپر میل بادامک را حس می کند. شش تا از سوراخ ها مربوط به فازبندی انژکتورهای واحد الکترونیکی است، در حالی که سوراخ هفتم موقعیت نقطه مرده بالایی را نشان می دهد.


سنسور سرعت فن خنک کننده (CFS)
در موتورهایی با درایو فن چسبناک کنترل شده الکترونیکی، درایو الکترونیکی فن حاوی یک سنسور سرعت اثر هال است. هنگامی که موتور در حال کار است، یک سری پره در محفظه درایو فن از کنار آهنربا در شیر برقی درایو فن می چرخد ​​و سیگنال ولتاژ پالسی تولید می کند. ماژول سیستم مدیریت موتور (EMS) وضعیت سیستم تهویه مطبوع و سیگنال های سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (ECT)، سنسور دمای روغن موتور (EOT) و سنسور سرعت / زمان موتور (RPM/TDC) و سرعت بهینه فن خنک کننده را محاسبه می کند.
سنسور سرعت فن خنک کننده در درایو فن در جلوی موتور قرار دارد.

سنسور موقعیت میل لنگ (سرعت موتور) سنسور موقعیت میل لنگ (سرعت موتور) از القای مغناطیسی برای تولید سیگنال الکتریکی پالسی استفاده می کند. بریدگی ها در لبه فلایویل ماشین کاری می شوند. هنگامی که یکی از بریدگی ها از نزدیک سنسور عبور می کند، پالس های الکتریکی D Design and Function ایجاد می شود.
سنسور موقعیت میل لنگ (سرعت موتور) همچنین زمانی را نشان می دهد که میل لنگ در نقطه مرده بالایی قرار دارد.

دانلود نرم افزار تشخیصی Volvo TechTool 2.8 2022


سنسور فشار دیفرانسیل DP سنسور
فشار تفاضلی برای اندازه گیری جریان فیلتر ذرات دیزل (DPF) استفاده می شود. این سنسور دارای دو پورت فشار است و تفاوت فشار بین دو پورت را حس می کند. اندازه گیری فشار قبل و بعد از DPF برای محاسبه بازسازی فیلتر دیزل استفاده می شود.
سنسور فشار دیفرانسیل DPF در کنار فیلتر ذرات دیزل (DPF) قرار دارد.


سنسور فشار
دیفرانسیل EGR سنسور فشار دیفرانسیل EGR برای اندازه گیری جریان دریچه چرخش گاز اگزوز (EGR) استفاده می شود. این سنسور دارای دو پورت فشار است و تفاوت فشار بین دو پورت را حس می کند.
اندازه گیری فشار قبل و بعد از شیر EGR برای محاسبه جریان EGR استفاده می شود.
سنسور فشار دیفرانسیل EGR در سمت چپ یا راست موتور قرار دارد.


سنسور
دمای EGR سنسور دمای EGR دمای گاز خروجی را برای سیستم EGR تشخیص می دهد. سنسور یک سیگنال ولتاژ از واحد کنترل را تغییر می دهد. سیگنال اصلاح شده به عنوان دمای اگزوز سیستم EGR برای تایید عملکرد EGR به واحد کنترل باز می گردد. این سنسور از یک ترمیستور استفاده می کند که به تغییر دما حساس است.
سنسور دمای EGR در نزدیکی شیر EGR قرار دارد.


سنسور
سطح خنک کننده موتور (ECL) سنسور سطح خنک کننده موتور (ECL) یک سوئیچ است. اگر سطح مایع خنک کننده موتور به زیر یک نقطه مدرج کاهش یابد، کنتاکت ها باز می شوند و راننده از سطح پایین مایع خنک کننده مطلع می شود.
سنسور سطح خنک کننده موتور (ECL) در مخزن مخزن سیستم خنک کننده قرار دارد.

سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (ECT) سنسور دمای مایع خنک کننده موتور در جلوی موتور قرار دارد. سنسور دمای بالای مایع خنک‌کننده را نشان می‌دهد که ناشی از مشکلاتی مانند انسداد رادیاتور، خرابی ترموستات، بار سنگین، یا دمای بالای طراحی و عملکرد محیط است. این سنسور همچنین برای
تقویت استارت سرد و برای درگیری کلاچ فن استفاده می شود.


سنسور فشار روغن موتور (EOP) سنسور
فشار روغن موتور شامل یک دیافراگم حساس به فشار و یک تقویت کننده الکتریکی است. فشار مکانیکی اعمال شده به دیافراگم باعث می شود دیافراگم منحرف شود و تقویت کننده سیگنال الکتریکی متناسب با انحراف تولید کند.
سنسور فشار روغن موتور روی مجموعه فیلتر روغن قرار دارد. این سنسور فشار روغن موتور را کنترل می کند تا در مورد خرابی سیستم روغن کاری هشدار دهد.


سنسور سطح روغن موتور (EOL) سنسور
سطح روغن موتور در تابه روغن قرار دارد.


سنسور دمای روغن موتور (EOT) سنسور
دمای روغن موتور ترمیستوری است که مقاومت آن برعکس دما متفاوت است. سنسور دارای ضریب دمایی منفی است، به این معنی که با افزایش دمای روغن موتور، مقاومت سنسور کاهش می یابد.
سنسور دمای روغن موتور در مخزن روغن قرار دارد.
سنسور دمای اگزوز (سنسورهای DPF) سنسور
دمای گاز اگزوز دمای گاز خروجی را برای محافظت از DPF و همچنین کنترل بازسازی DPF تشخیص می دهد. سنسور یک سیگنال ولتاژ از واحد کنترل را تغییر می دهد. سیگنال اصلاح شده به عنوان دمای خروجی اگزوز در آن مکان خاص از اگزوز به واحد کنترل باز می گردد. این سنسور از یک ترمیستور استفاده می کند که به تغییر دما حساس است.
سنسورهای دمای اگزوز در مجموعه DPF قرار دارند.


سنسور فشار سوخت سنسور
فشار سوخت حاوی دیافراگمی است که فشار سوخت را تشخیص می دهد. تغییر فشار باعث خم شدن دیافراگم می شود و باعث ایجاد تنش یا کرنش در دیافراگم می شود. مقادیر مقاومت در سنسور متناسب با تنش اعمال شده به دیافراگم تغییر می کند و خروجی الکتریکی تولید می کند.
سنسور فشار سوخت در بالای محفظه فیلتر بنزین قرار دارد.

سنسور دما و رطوبت هوای ورودی (IATH). 

سنسور دما و رطوبت هوای ورودی (IATH) حاوی یک ترمیستور و یک سنسور خازنی است. D طراحی و عملکرد
مقاومت ترمیستور برعکس دما متفاوت است. خروجی سنسور خازنی با افزایش رطوبت هوای اطراف افزایش می یابد.
با نظارت بر سیگنال‌های هر دو بخش سنسور، ماژول سیستم مدیریت موتور (EMS) دما و رطوبت هوای عبوری
از محفظه فیلتر هوا را محاسبه می‌کند. سنسور دما و رطوبت هوای ورودی (IATH) در لوله ورودی هوا درست پایین دست کپسول فیلتر هوا قرار دارد.


سنسور دما منیفولد ورودی (بوست) سنسور
دمای منیفولد ورودی (بوست) ترمیستوری است که مقاومت آن برعکس دما متفاوت است. سنسور دارای ضریب دمایی منفی است، به این معنی که با افزایش دمای هوای ورودی، مقاومت سنسور کاهش می یابد.
سنسور دمای منیفولد ورودی (بوست) در منیفولد ورودی قرار دارد.


سنسور فشار منیفولد ورودی سنسور فشار
منیفولد ورودی شامل یک دیافراگم حساس به فشار و یک تقویت کننده الکتریکی است.
فشار مکانیکی اعمال شده به دیافراگم باعث می شود دیافراگم منحرف شود و تقویت کننده سیگنال الکتریکی متناسب با انحراف تولید کند.
سنسور فشار منیفولد ورودی روی لوله ورودی هوا قبل از منیفولد ورودی قرار دارد.


سنسور موقعیت دریچه گاز (TP) سنسور موقعیت دریچه گاز یک پتانسیومتر است که به صورت مکانیکی به پدال گاز متصل می شود. پتانسیومتر یک مقاومت متغیر است که مقاومت آن با فشار دادن پدال تغییر می کند. با تغییر مقاومت، ولتاژ سیگنال سنسور تغییر می کند که موقعیت پدال گاز را نشان می دهد.
سنسور موقعیت دریچه گاز در بالای پدال گاز قرار دارد. این سنسور برای بهبود کنترل راننده با کاهش حساسیت به حرکت شاسی طراحی شده است.
این سنسور ورودی درخواست سوخت راننده را به VECU ارائه می کند.


سنسور سرعت توربو سنسور
سرعت توربو به EMS از سرعت شفت توربو اطلاع می دهد. سنسور از پره ها نمی خواند، اما از شفت می خواند.
ماژول سیستم مدیریت موتور (EMS) از این سیگنال همراه با سیگنال سنسور موقعیت VGT برای کنترل سرعت توربوشارژر و بنابراین بهینه سازی فشار منیفولد ورودی استفاده می کند.

سنسور سرعت توربو در مرکز توربوشارژر نصب شده است.

منبع : https://volvotruckrepair.blogspot.com/2022/04/volvo-vnvhd-v2-and-vt-trucks-2007.html