Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

در اینجا راهنمای نحوه ایجاد ارتباط بین لپ تاپ و آداپتور تشخیصی CAT ET4 است.

رای اتصال آداپتور ارتباطی 3 ("Comm Adapter 3") به رایانه شخصی، مراحل زیر را انجام دهید:
مرحله 1: انتهای رابط DB25 کابل USB PC را به اتصال انتهایی "Cable PC" در آداپتور Comm 3 تراز کرده و وصل کنید. مرحله 2: انتهای رابط USB کابل رایانه شخصی را به درگاه USB رایانه شخصی وصل کنید




برای اتصال آداپتور Comm 3 به پیوند داده، مراحل زیر را انجام دهید:
مرحله 1 پس از اتصال آداپتور Comm 3 به رایانه شخصی، انتهای رابط به سبک DB15 کابل پیوند داده را به اتصال «Data Link» در Comm وصل کنید. آداپتور 3. مرحله 2 انتهای دیگر کابل پیوند داده را به کانکتور سرویس روی محصول وصل کنید. چراغ های جلوی Comm Adapter 3 می درخشند و سپس به طور متوالی از بالا (انتهای "پیوند داده") به پایین (انتهای "رایانه") دستگاه خاموش می شوند. چراغ پاور از نارنجی به قرمز تبدیل می شود و سپس LED آبی "USB" یک بار چشمک می زند. CA3 تا زمانی که این توالی رخ ندهد، عملیاتی نخواهد شد. این دنباله می تواند تا 10 ثانیه طول بکشد. ابزار سرویس اکنون آماده راه اندازی است. چراغ های LED در جلوی دستگاه روشن می شوند.




 

توجه: چراغ روشن/خاموش روی آداپتور Comm اگر اتصال داده روشن باشد (روشن دستگاه روشن باشد) یا اگر کانکتور USB به رایانه شخصی وصل باشد، روشن می شود.
توجه: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آداپتور Comm 3، لطفاً به راهنمای عملیاتی ابزار Caterpillar Communications Adapter 3 مراجعه کنید.

پیکربندی Cat Electronic Technician برای استفاده از Communication Adapter 3
برای اینکه Cat Electronic Technician بتواند با Communication Adapter 3 کار کند،
باید تنظیمات را تغییر دهید تا Communication Adapter 3 انتخاب شود 

دستگاه رابط ارتباطی:
مرحله 1 تکنسین الکترونیکی Cat را راه اندازی کنید.
مرحله 2 وقتی دکمه Stop Connect ظاهر شد، روی آن کلیک کنید.
مرحله 3 منوی Utilities را انتخاب کنید.
مرحله 4 "تنظیمات..."
را انتخاب کنید مرحله 5 برگه ارتباطات را انتخاب کنید.
مرحله 6 Cat Comm Adapter 3 (RP1210) را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.
توجه: از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای از محصولات به خدمات پیوند داده‌های متعدد نیاز دارند، کادر انتخاب «فعال کردن سرویس پیوند دوگانه» از قبل انتخاب شده است. برای سرویس ECM در بیش از یک پیوند داده، این کادر تأیید باید فعال باشد. عدم انجام این کار منجر به ECM های شناسایی نشده و کاهش عملکرد می شود.

مقاله از: https://caterpillar-macine-repair.blogspot.com/2022/04/how-to-build-connection-between-pc-and.html

راهنمای تعمیر و نگهداری سیستم روغنکاری کامیون Volvo VHD

این دستورالعمل به شما راهنمای نحوه تعمیر و نگهداری سیستم روغن کاری کامیون Volvo VHD را نشان می دهد.

دانلود رایگان نرم افزار تشخیصی Volvo PTT

روغن کاری شاسی

روانکاری عمومی شامل روغن کاری تمام اتصالات گریس در پیشرانه، سیستم تعلیق جلو و عقب، فرمان برقی و محور جلو با استفاده از یک گریس اسلحه است.
شاسی را هر 15000 مایل (24000 کیلومتر) چرب کنید. با این حال، اگر وسیله نقلیه در شرایط سختی قرار دارد یا در فضای کثیف یا خورنده کار می کند، فواصل روانکاری را طوری تنظیم کنید که منعکس کننده استفاده سنگین باشد. برای مثال، اگر در ترافیک سنگین توقف و حرکت با مانور زیاد رانندگی کنید، فواصل روانکاری باید هر 10000 مایل (16000 کیلومتر) یا کمتر باشد.
تمام نقاط روغن کاری در جدول روغن کاری شاسی در صفحه بعد آمده است.
 

گریس روان کننده از گریس با پایه لیتیوم با مواد افزودنی EP و قوام NLGI شماره 2
استفاده کنید. قوام شماره 2 برای اکثر دماها مناسب است. برای دماهای بسیار پایین از NLGI شماره 1 یا شماره 0 استفاده کنید.
باید مراقب بود که از هیچ گریس دیگری به جز یکی از مواد افزودنی EP برای میل محرک استفاده نشود. از روان کننده های جامد مانند گرافیت، مس یا دی سولفید مولیبدن استفاده نکنید.
 

روش روانکاری اطمینان حاصل کنید که اتصالات گریس قبل از پر کردن گریس تمیز شده اند. کثیفی روی اتصالات که پاک نشده است همراه با گریس جدید به داخل قطعه فشار داده می شود. همیشه گریس را تا جایی پر کنید که گریس و آلودگی های قدیمی به زور از قطعه خارج شده و فقط گریس جدید خارج شود. اگر گریس جدید را نمی توان پر کرد تا گریس قدیمی شسته شود، قطعه باید از نظر مشکل بررسی شود.
اگر اتصالی به دلیل آسیب یا توقف داخلی روغن کاری را نمی پذیرد ، آن را با یک اتصالات جدید تعویض کنید.
Volvo Penta EPC6 2022 دانلود

توجه داشته باشید! روغن کاری را مانند تعویض روغن در نظر بگیرید. تمام گریس های قدیمی باید بیرون بیایند و با گریس جدید جایگزین شوند.
 

در جایی که قطعات لاستیکی یا پلاستیکی درگیر هستند، برای اعمال بهتر گریس، قسمت را گرم نکنید.
چربی اضافی را از اتصالات، قلاب ها و سایر سطوح پاک کنید.
توجه داشته باشید! همیشه محور جلوی ولوو را با چرخ‌ها روی زمین چرب کنید.
 

 Volvo Penta EPC 6 2022 2016 آفلاین دانلود رایگان

نمودار روغنکاری یادداشت 1 در صورت لزوم اضافه کنید. فقط از آب تمیز از قبل مخلوط شده و ضد یخ در مخلوط 50/50 استفاده کنید.
فقط همان نوع ضدیخ را اضافه کنید، یعنی: عمر طولانی یا استاندارد.
2 سیال موجود در مخزن را با میله اندازه گیری بررسی کنید. در صورت لزوم اضافه کنید. از
ATF Dexron
® III استفاده کنید. هر 150000 مایل (240000 کیلومتر) مایع را عوض کنید. فیلتر را هر سال عوض کنید 3 هیچ فاصله زمانی تغییر تنظیمی وجود ندارد. روغن (یا گریس) را فقط در ارتباط با کار روی توپی یا در صورت یافتن کثیفی در روغن کاری تعویض کنید. از روغن موتور SAE 30 استفاده کنید. 4 روغن را طبق برنامه در صفحه 61 تعویض کنید. 5بررسی کنید که مایع در سطح صحیح باشد. در صورت نیاز، مایع را با استفاده از روغن ترمز DOT 4 اضافه کنید. مایع باید هر 2 سال یکبار تعویض شود. 6 از روغن معدنی یا مصنوعی استفاده کنید. سطح روغن را به صورت دوره ای بررسی کنید. سطح باید تا انتهای سوراخ بازرسی باشد.
 

برای انواع روغن به صفحه 166 مراجعه کنید. 7 سطح روغن را در محورهای عقب بررسی کنید.
سطح باید با سوراخ بازرسی همسطح باشد. در صورت لزوم اضافه کنید.
8 از گریس مبتنی بر لیتیوم با مشخصات API NLGI شماره 2 استفاده کنید. هنگام روانکاری فنرها، محور را از کف بلند کنید، چارچوب را با پایه های محور آویزان کنید و محور را پایین بیاورید. بوش های فنری اکنون در موقعیتی قرار دارند که می توان گریس را به سطوح تماس اضافه کرد. 9 از گریس مبتنی بر لیتیوم با مشخصات API NLGI شماره 2 استفاده کنید. در تنظیم کننده شل استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که گریس از طریق مهر و موم روی بادامک ترمز تمیز می شود. توجه داشته باشید! اگر مهر و موم بادامک ترمز تمیز نمی شود، مطمئن شوید که مهر و موم داخلی به درام ترمز و روی لنت های ترمز تخلیه نمی شود. 10از یک گریس مبتنی بر لیتیوم با مشخصات API NLGI شماره 2 استفاده کنید. فقط از گریس تفنگ دستی استفاده کنید. فشار زیاد ناشی از گریس تفنگ هوا به آب بند آسیب می رساند. 11 از گریس مبتنی بر لیتیوم با مشخصات API NLGI شماره 2 استفاده کنید. توجه! همیشه محور جلوی ولوو را با چرخ‌ها روی زمین چرب کنید. توجه داشته باشید! برای چرب کردن محورهای غیر ولوو، معمولاً آنها را با چرخ های روی زمین چرب می کنند. برای آخرین توصیه با سازنده اکسل مشورت کنید.

2022 Volvo PTT Tech Tool 2.8.110