Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

تعمیر سیستم انژکتور میتسوبیشی Fuso Fighter 6M60 Enigne

این یک دستورالعمل برای تعمیر سیستم انژکتور انژکتور میتسوبیشی Fuso Fighter 6M60 است.

[2018] دانلود و نصب نسخه Mitsubishi FUSO LinkOne EPC VM


یک انژکتور فشرده و کم مصرف با کنترل سلونوئید از نوع TWV (شیر دو طرفه) استفاده شده است.
شیر برقی TWV (شیر دو طرفه) گذرگاه دهانه خروجی را باز و بسته می کند تا هم فشار در محفظه کنترل و هم شروع و پایان تزریق را کنترل کند.



آ. بدون تزریق
هنگامی که هیچ جریانی به شیر برقی داده نمی شود، TWV (شیر برقی) توسط فنر به سمت پایین رانده می شود و دهانه خروجی بسته می شود. این فشار محفظه کنترل را که پیستون فرمان را به سمت پایین و فشاری که سوزن نازل را به سمت بالا می برد، برابر می کند. حالت عدم تزریق به این دلیل است که سوزن نازل به دلیل نیروی فنر نازل و تفاوت در مناطقی که فشار به آن اعمال می شود بسته می شود.
 

ب تزریق
هنگامی که در ابتدا جریان به شیر برقی اعمال می شود، جذب شیر برقی TWV (شیر برقی) را به سمت بالا می کشد و دهانه خروجی را باز می کند و اجازه می دهد سوخت از محفظه کنترل خارج شود. پس از خروج سوخت، فشار در محفظه کنترل کاهش می یابد و پیستون فرمان به سمت بالا می کشد. این باعث می شود سوزن نازل بالا بیاید و تزریق شروع شود.

ج پایان تزریق
هنگامی که جریان به شیر برقی همچنان اعمال می شود، نازل به حداکثر افزایش خود می رسد، جایی که نرخ تزریق نیز در حداکثر سطح است. هنگامی که جریان به شیر برقی خاموش می شود، TWV (شیر برقی) سقوط می کند و روزنه را می بندد.
سپس سوخت از طریق دهانه ورودی به محفظه کنترل جریان می یابد و فشار را افزایش می دهد و باعث می شود سوزن نازل بلافاصله بسته شود و تزریق متوقف شود.

سنسور تشخیص سیلندر (سنسور TDC)
• سنسور تشخیص سیلندر از نوع MRE (عنصر مقاومت مغناطیسی) است. با عبور دندانه های سنسور تشخیص سیلندر از سنسور، مقاومت مغناطیسی در سنسور تغییر می کند. تغییر در ولتاژ تولید شده به یک پالس موج مستطیلی در مدار آی سی تبدیل می شود و این سیگنال به ECU موتور خروجی می شود. یک تپ اختر تشخیص سیلندر روی دنده میل بادامک موتور نصب شده است و سیگنال تشخیص سیلندر را ارسال می کند.

سیلندر شماره 1 در 78 درجه سانتیگراد از سیگنال مرجع شماره 1 TDC به دنبال پالس نامنظم قرار دارد. فاصله بین هر سیلندر یک درجه است.

سنسور دمای سوخت
سنسور دمای سوخت روی پمپ تغذیه نصب شده است. دمای سوخت را تشخیص می دهد و سیگنالی را به ECU موتور می فرستد. جزء تشخیص از یک ترمیستور استفاده می کند که در آن مقاومت داخلی با توجه به دما تغییر می کند. مشخصات دما در مقابل مقاومت در نمودار زیر نشان داده شده است.

دانلود Mitsubishi Fuso Truck LinkOne EPC 2018
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.