Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

راهنمای عملکرد سنسورهای موتور کامیون سری VT Volvo

ولوو پنج ماژول کنترل الکترونیکی استفاده می شود. ماژول سیستم مدیریت موتور (EMS)، ماژول کلاستر ابزار (ICM)، واحد کنترل الکترونیکی خودرو (VECU)،

Volvo PTT 2022
Transmission Electronic Control Unit (TECU) و Gear Selector Electronic Control Unit (GSECU) را دانلود کرد.
این ماژول ها با هم کار می کنند و از طریق خط داده سریال پرسرعت J1939 برای کنترل انواع عملکردهای موتور و کابین خودرو ارتباط برقرار می کنند. ماژول سیستم مدیریت موتور (EMS) زمان بندی و تحویل سوخت، عملکرد فن، عملکردهای حفاظتی موتور، عملکرد ترمز موتور، سوپاپ EGR و نازل توربوشارژر را کنترل می کند. واحد کنترل الکترونیکی خودرو (VECU) عملکردهای کروز کنترل، کنترل های رله لوازم جانبی و عملکردهای خاموش شدن در حالت آماده به کار را کنترل می کند. ماژول خوشه ابزار (ICM) در درجه اول پارامترهای عملیاتی را نمایش می دهد و آنها را به ECU های دیگر منتقل می کند.

همه قابلیت برقراری ارتباط از طریق خطوط داده با سرعت معمولی J1587 در درجه اول برای برنامه نویسی، تشخیص و گزارش داده را دارند.   این راهنمای کامل راهنمای حسگرهای موتور Volvo VT است 

دانلود نرم افزار تشخیصی Volvo PTT 2022


سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (ECT)

سنسور دمای مایع خنک کننده موتور در جلوی موتور قرار دارد. سنسور دمای بالای مایع خنک‌کننده را نشان می‌دهد که ناشی از مشکلاتی مانند انسداد رادیاتور، خرابی ترموستات، بار سنگین، یا دمای بالای طراحی و عملکرد محیط است. این سنسور همچنین برای تقویت استارت سرد و برای درگیری کلاچ فن استفاده می شود.


سنسور فشار روغن موتور (EOP) سنسور
فشار روغن موتور شامل یک دیافراگم حساس به فشار و یک تقویت کننده الکتریکی است. فشار مکانیکی اعمال شده به دیافراگم باعث می شود دیافراگم منحرف شود و تقویت کننده سیگنال الکتریکی متناسب با انحراف تولید کند.
سنسور فشار روغن موتور روی مجموعه فیلتر روغن قرار دارد. این سنسور فشار روغن موتور را کنترل می کند تا در مورد خرابی سیستم روغن کاری هشدار دهد.
 

سنسور سطح روغن موتور (EOL) سنسور
سطح روغن موتور در تابه روغن قرار دارد.
سنسور دمای روغن موتور (EOT) سنسور
دمای روغن موتور ترمیستوری است که مقاومت آن برعکس دما متفاوت است. سنسور دارای ضریب دمایی منفی است، به این معنی که با افزایش دمای روغن موتور، مقاومت سنسور کاهش می یابد.
 

سنسور دمای روغن موتور در مخزن روغن قرار دارد.
سنسور دمای اگزوز (سنسورهای DPF) سنسور
دمای گاز اگزوز دمای گاز خروجی را برای محافظت از DPF و همچنین
کنترل بازسازی DPF تشخیص می دهد. سنسور یک سیگنال ولتاژ از واحد کنترل را تغییر می دهد. سیگنال اصلاح شده به عنوان دمای خروجی اگزوز در آن مکان خاص از اگزوز به واحد کنترل باز می گردد. سنسور از یک ترمیستور استفاده می کند که به تغییر دما حساس است.
سنسورهای دمای اگزوز در مجموعه DPF قرار دارند.
سنسور فشار سوخت سنسور فشار سوخت حاوی دیافراگمی است که فشار سوخت را تشخیص می دهد. تغییر فشار باعث خم شدن دیافراگم می شود و باعث ایجاد تنش یا کرنش در دیافراگم می شود. مقادیر مقاومت در سنسور متناسب با تنش اعمال شده به دیافراگم تغییر می کند و خروجی الکتریکی تولید می کند.
سنسور فشار سوخت در بالای محفظه فیلتر بنزین قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.