Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

نحوه ترمیم مشکل سنسور سرعت خودرو P0500 Mazda 3

نحوه تعمیرات سنسور سرعت خودروی
مزدا 3 P0500 Trouble Mazda 3 پس از برطرف شدن شرایط زیر ، سیگنال سرعت خودرو وارد نمی شود و 4.5 ثانیه یا بیشتر از آن گذشته است.
Mazda EPC2 11.2019 قطعات کاتالوگ عمومی بارگیری
- سوئیچ برد D ، یا M محدوده ON
- موقعیت P و N از سوئیچ TR خاموش
- دمای خنک کننده موتور 60 درجه سانتیگراد {140 ° F} یا بیشتر
- سرعت توربین 1.500 دور در دقیقه یا بیشتر
توجه به پشتیبانی تشخیصی:
• این یک مانیتور مداوم (CCM) است.
• اگر PCM وضعیت نقص فوق را در دو چرخه درایو متوالی یا در یک چرخه درایو تشخیص دهد ، MIL روشن می شود در حالی که DTC برای همان نقص در PCM ذخیره شده است.
• اگر PCM در اولین چرخه درایو ، وضعیت فوق را تشخیص دهد ، کد PENDING در دسترس است.
• داده های فریم انجماد در دسترس است.
• چراغ هشدار AT روشن می شود.
• DTC در حافظه PCM ذخیره می شود.


Mazda EPC نرم افزار
علت احتمالی:
• نقص VSS
• مدار باز در سیم کشی بین ترمینال VSS B و ترمینال PCM 1AY
• کوتاه به زمین در سیم کشی بین ترمینال VSS B و ترمینال PCM 1AY
• مدار باز در سیم کشی بین ترمینال VSS A و PCM ترمینال 1BC
• اتصال کوتاه به زمین در سیم کشی بین ترمینال VSS A و ترمینال PCM 1BC
• مدار باز در سیم کشی بین ترمینال VSS C و زمین بدن
• اتصال اتصال
خراب بین VSS و PCM • نقص PCM

روش تشخیصی
VERIFY ذخیره شده DTC در ABS HU / CM OR DSC HU / CM
• سوئیچ احتراق را به حالت ON (موتور خاموش) روشن کنید.
• DTC های ذخیره شده را در ABS HU / CM یا DSC HU / CM بررسی کنید.

قاب داده های سریع بسیاری
از زمینه ثبت شده است؟ آیا قاب فیلم های انجمادی ضبط شده است؟

دسترسی به اطلاعات بسیار مناسب سرویس
• دسترسی به بولتنهای خدمات مرتبط و یا در دسترس بودن اطلاعات مربوط به تعمیر را تأیید کنید.
• آیا اطلاعات مربوط به تعمیر موجود است؟

INSPECT VSS CONNECTOR برای اتصال ضعیف
• سوئیچ احتراق را به موقعیت LOCK تبدیل کنید.
• اتصال VSS را جدا کنید.
• برای اتصال ضعیف (مانند پین های آسیب دیده / کشیده شده ، خوردگی) بازرسی کنید.
• آیا ارتباط طبیعی است؟

INSPECT VSS POWER CIRCUIT برای باز کردن سیر
• بررسی کنید که اتصال VSS از هم جدا شده است.
• سوئیچ احتراق را به حالت روشن (موتور خاموش) روشن کنید.
• ولتاژ بین ترمینال A VSS (سیم کشی) و زمین را بررسی کنید.
• آیا ولتاژ B + است؟

INSPECT VSS POWER CURCUIT FOR SHORT FOR GRUND
• سوئیچ احتراق را به موقعیت LOCK تبدیل کنید.
• برای استمرار بین ترمینال A VSS (سیم کشی) و زمین بررسی کنید.
• آیا استمرار وجود دارد؟

INSPECT VSS GRUND CIRCUIT را برای باز کردن چرخشی باز کنید
• بررسی کنید که اتصال VSS از هم جدا شده است.
• برای استمرار بین ترمینال C و زمین VSS (سیم کشی) استفاده کنید.
• آیا استمرار وجود دارد؟

اتصال اتصال PCM را برای اتصال ضعیف
• اتصال اتصال PCM را قطع کنید.
• برای اتصال ضعیف (مانند پین های آسیب دیده / کشیده شده ، خوردگی) بازرسی کنید.
• آیا ارتباط طبیعی است؟

INCECT VEHICLE SPEED CIRCUIT SIGNAL برای باز کردن دور
• اتصال PCM و اتصال VSS را جدا کنید.
• برای استمرار بین ترمینال B VSS و ترمینال PCM 1AY بررسی کنید.
• آیا استمرار وجود دارد؟

INSPECT VEHICLE SPEED CIRCUIT SIGNAL FOR SHORT به Ground
• صحت اینکه اتصال VSS و اتصال PCM از هم جدا شده اند.
• تداوم بین ترمینال PCM 1AY و سطح بدن را بررسی کنید.
• آیا استمرار وجود دارد؟

کامل کردن DTC P0500 کامل
• اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات جدا شده را دوباره وصل کنید.
• DTC را از حافظه با استفاده از WDS یا معادل آن پاک کنید.
• موتور را گرم کنید.
• هنگام نظارت بر PID ها ، وسیله نقلیه را در شرایط زیر به مدت 4.5 ثانیه یا بیشتر رانندگی کنید.
- دمای خنک کننده موتور: 60 درجه سانتیگراد {140 درجه فارنهایت یا بیشتر
- رانندگی در محدوده M
- فرکانس سنسور سرعت ورودی / توربین: 800 هرتز یا بیشتر
• آیا کد PENDING موجود است؟
http://www.autoepccatalog.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.