Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

Auto Car Repair Tech

Here we share real case about How Diy Your Car By Yourself

فورد FCOM ابزار تشخیصی واحد کنترل راهنمای تشخیص

این دستور اطلاعات مشترک در مورد نحوه استفاده از FCOM به انجام تشخیص وسایل نقلیه را نشان می دهد.


آماده سازی:
FCOM فورد OBD2 نرم افزار تشخیصی دانلود
چگونه به نصب نرم افزار تشخیصی FCOM در پنجره / لینوکس


تشخیصی انتخاب پلت فرم
تشخیص استاندارد فورد - برای بسیاری از وسایل نقلیه قبل از سال 2015. با این حال، برخی از وسایل نقلیه از 2013 mayalready بر روی پلت فرم جدید است. سپس را انتخاب کنید "2015+ سیستم عامل" ضروری است.

2015+ سیستم عامل برای این وسایل نقلیه از 2015: موستانگ، اکسپلورر، S-MAX، کهکشان، موندئو، فیوژن، Tourneo اتصال، حمل و نقل اتصال، حمل و نقل سفارشی، Tourneo، F-سری.

تشخیص ولوو -for ولوو وسایل نقلیه.
فورد گالکسی I و II (1995-2006) - هر دو نسل به عنوان یک محصول سرمایه گذاری مشترک بین فورد و فولکس واگن (بر اساس پلت فرم VW شاران) انجام شد. 2.3L EEC-V PCM و PATS ECU های با استفاده از پروتکل استاندارد. فورد کهکشان پس از سال 2006 است که در فورد پلت فرم CD340 و با استفاده از تشخیص استاندارد فورد.





کنترل انتخاب واحد

این تابع یک لیست کامل از واحد کنترل نمایش داده شود. شما می توانید انتخاب کنید و اتصال به واحد کنترل خاص شما مایل به تشخیص می دهد.

این معمول است که وسایل نقلیه کم هزینه فقط چند واحد کنترل به عنوان مثال PCM، ABS، IPC و RCM.

تمام واحد کنترل در خودرو مورد آزمایش قرار می توان با عملکرد خودکار اسکن شناسایی شده است.

اگر واحد کنترل به رسمیت شناخته شد، شما می توانید توابع تشخیصی استفاده کنید.

در مورد دیگر، شما باید فصل واحد کنترل ناشناخته قبل از استفاده از توابع تشخیصی مطالعه است.



تشخیص انتخاب "غیر استاندارد" مدل های



پروتکل های ارتباطی



، اطلاعات در مورد دستگاه های کنترل فورد

هر وسیله نقلیه بعد از سال 1996 شامل حداقل یک ECU های (واحد کنترل الکترونیکی)، واحد کنترل انتقال قدرت (PCM) وجود داشته باشد در هر زمان، در انواع مدرن نیز ABS، RCM (کیسه هوا)، شاید حتی IPC (پانل ابزار خوشه)، BCM (کنترل بدن ماژول) و بسیاری دیگر.



اطلاعیه های مهم برای تشخیص جگوار: با توجه به تفاوت و ناسازگاری بین طرح های آدرس دهی استفاده می جگوار و شرکت های دیگر فورد موتور وسایل نقلیه برخی جگوار ECU های ممکن است عملکرد مختلف داشته باشد.



فورد ECU اصطلاحات



PATS- اندازد (منفعل سیستم ضد سرقت)

PATS اندازد خودرو مورد استفاده در خودروهای فورد است از سال 1998. قابلیت PATS است در حال حاضر

PCM، IPC، BCM یا از هم جدا PATS ECU، با توجه نسخه PATS.



فورد با استفاده از تگزاس اینسترومنتز یا تگزاس اینسترومنتز رمزنگاری فرستنده (وسایل نقلیه از سال 2001).

چندین نسل از PATS استفاده می شود.



عملیات با PATS توسط زمان بندی دسترسی مجاز (تاخیر قبل از عمل مجاز است، به اصطلاح به پایان رسیده PATS) و یا با وارد کردن INCODE (کد PATS). برای کدگذاری PATS ECU تولید OUTCODE، که برای آن شما نیاز به وارد INCODE درست است. INCODE بستگی OUTCODE



تشخیص TCM و ICU

اتوماتیک واحد کنترل انتقال (TCM) می تواند از طریق PCM تشخیص داده میشود.

توجه: واحد کنترل انژکتور است که همیشه از PCM تشخیص داده میشود.





تابع تشخیصی:

شما می توانید به ECU با انتخاب واحد کنترل از فهرست ECU های خودرو در انتخاب و یا خودکار اسکن کنید ارتباط برقرار کنند.

اگر واحد کنترل منحصر به فرد شناسایی شد، منو تشخیصی بلافاصله در دسترس باشد، در غیر این صورت لازم است به انتخاب واحد کنترل نوع همانطور که قبلا در این کتابچه راهنمای توضیح.

منوی تشخیصی است که به سه بخش تقسیم شده است. توابع عمومی، توابع پیشرفته و توابع کارشناس. توابع عمومی به طور کلی امن برای استفاده تحت هر شرایط. لطفا توجه داشته باشید که پاک کردن (حذف) گسل حافظه کد ممکن است در ظاهر کدهای خطا اضافی حتی در واحد کنترل های مختلف (بازدید کنندگان) منجر شود. همچنین پیام ها ممکن است بر روی صفحه نمایش کامپیوتر در هیئت مدیره به نظر می رسد.

توابع پیشرفته نیاز به دانش عمیق تر از اجزای ماشین. تحریک نادرست ممکن است اجزای خودرو آسیب می رساند - مراقب باشید قبل از فعال سازی هر یک دیسک باشد.

توابع کارشناس ممکن است عواقب جدی در صورت استفاده نادرست است. لطفا قبل از اجرای هر یک از این توابع به بولتن خدمات فنی و راهنمای سرویس کارگاه مراجعه کنید.





واحد کنترل ناشناخته

برخی از واحدهای کنترل فورد ممکن است انجام شناسایی منحصر به فرد بازگشت نیست و یا FCOM ممکن است به درستی آنها را تشخیص دهد. در این صورت لازم است برای انتخاب نوع صحیح از واحد کنترل از لیست.



در این وضعیت، شما همچنین می توانید حالت ECU عمومی با کلیک بر روی استفاده از دکمه دسترسی عمومی استفاده کنید، با این حال این حالت اجازه نخواهد داد که شما را به خواندن مقادیر اندازه گیری شده.

شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ECU با کلیک بر روی دکمه نمایش ECU شناسایی کنید.

برخی ECU های (به ویژه کسانی که قبل از سال 2003) شامل داده های شناسایی نیست، بنابراین

اطلاعات واحد کنترل ناشناخته همیشه ظاهر خواهد شد.

شما باید ECU صحیح برای رمزگشایی صحیح از مقادیر اندازه گیری شده را انتخاب نمایید.
اگر شما به اشتباه در شناسایی، شما باید هر گونه توابع برنامه نویسی نیست.

تابع "ذخیره اطلاعات ECU" امکان ذخیره تمام اطلاعات در مورد توسعه ECU به دیسک سخت. در صورتی

که: یعنی ECU نصب شده است در این فهرست در دسترس نیست

-یا شما مطمئن نیستید که واحد کنترل برای انتخاب نیست

-یا شما می خواهید برای دریافت ECU به طور خودکار به درستی در نسخه FCOM بعدی شناسایی

-یا شما فقط می خواهید برای کمک به ما برای بهبود FCOM

ما بیش از شاد خواهد بود برای اضافه کردن پشتیبانی برای هر واحد کنترل پشتیبانی نشده و یا به رسمیت شناخته نشده به نسخه FCOM بعدی. ما معمولا قادر به انجام این کار در یک یا دو روز کاری بر اساس به اصطلاح "فایل تصویر لحظهای ECU". از "ECU ناشناخته" پنجره یا "واحد کنترل شناسایی" پنجره لطفا انتخاب کنید "ذخیره اطلاعات ECU" را فشار دهید. وقتی از شما خواسته اگر شما می خواهید به انجام عکس فوری سریع یا کامل لطفا انتخاب کنید "نه" به منظور ایجاد تصویر لحظهای سریع (عکس فوری سریع در کمتر از یک دقیقه، عکس فوری کامل ممکن است تا 15 دقیقه برای ارتباط های دیگر را تا برای ECU های CAN-BUS و یا حتی دیگر پروتکل). لطفا فایل های تولید شده (بازدید کنندگان) support@secons.com ارسال. برای اتومبیل های قبل از سال 2004 تولید ما نیز نیاز کد VIN خودرو خواهد شد.



شناسایی واحد کنترل

این تابع نمایش داده های شناسایی ارائه شده توسط ECU، برای مثال:
شناسایی داده
ECU تعداد قسمت
شماره سریال

شناسایی ناقص به طور عمده برای ECU های قدیمی تر که تعداد کامل و یا بخشی کد VIN را فراهم نمی کند بسیار رایج است.



هر ECU باید کد VIN معتبر داشته باشد. اگر VIN پشتیبانی نمی شود، باید آن را شناسایی نشان می دهد.

اگر آن ارائه نشده است، شما می توانید آن را در تابع ECU برنامه نویسی / برنامه نویسی برنامه ها، از منوی واحد کنترل تشخیص در دسترس است.

شما می توانید شناسایی با کلیک کردن بر روی دکمه شناسایی Print چاپ و یا شما می توانید به کلیپ بورد با کلیک بر روی دکمه Copy شناسایی کپی کنید.

دکمه ذخیره اطلاعات ECU استفاده شده است برای نجات "عکس فوری ECU" از واحد کنترل تست شده، به عنوان در فصل "واحد کنترل ناشناخته" یا "اشکالات گزارش و درخواست بهبود" ذکر شده است.



خوانده شده حافظه کد خطا

این تابع اجازه می دهد تا شما را به خواندن و نمایش کدهای مشکل تشخیصی ذخیره شده در واحد کنترل حافظه است.



لطفا توجه داشته باشید که برخی از ECU های (عمدتا مورد استفاده در جگوار) انجام کد خطا خواندن را پشتیبانی نمی کند در همه.

همچنین ECU های که در حالت بوت لودر (به عنوان مثال ECU درست برنامه ریزی نشده) اجرا نمی کد خطا خواندن اجازه نمی دهد. در چنین مواردی، پیام ویژه نمایش داده می شود.



"استاتیک" خطا است که به سادگی در مقابل "پراکنده" و "متناوب". هنگامی که یک DTC پراکنده یا متناوب مشخص شده است، به این معنی شرایط گسل است که مجموعه ای DTC وجود نداشت (و یا نمی توان کشف کرد) در زمان DTC خواندن و انجام شد.



پاک کردن کدهای خطا

این تابع ها کد خطا ذخیره شده در حافظه ECU.

کدهای خطا ممکن است دوباره ظاهر می شود و یا تحت برخی از شرایط ممکن است برای روشن کدهای خطا در همه. این امکان وجود دارد که در حضور برخی از واحد کنترل گسل اجازه نمی دهد که برای روشن شدن کدهای خطا یا تقصیر در هیچ زمان تماس نوشته شده به حافظه است.

توصیه می شود به خواندن حافظه با کلیک کردن دکمه کدهای خطا خواندن دوباره دوباره.

لطفا توجه داشته باشید که تعداد نقل و انتقال بانکی کدهای خطا ممکن است برای برخی از انواع واحد کنترل محدود شده است.



قاب یخ

یخ صفحه نمایش قاب شرایط در وقوع اولین یا آخرین کد خطا در حال حاضر انتخاب شده است.



از تعمیرگاه خودرو تکنسین صفحه اصلی ، ارسال نحوه استفاده FCOM 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.